sunnuntaina, syyskuuta 02, 2007

Muodikasta

Muotiala on päivittäistavara-alan jälkeen suurin kaupan ala. Vuonna 2006 suomalaiset käyttivät vaatteisiin, kenkiin ja kankaisiin n. 4 miljardia euroa, mikä tarkoittaa 750 euroa asukasta kohden.

Sisäänostajan kannalta muotiala on riskibisnestä. Ostot tehdään puoli vuotta etuajassa ja trendit muuttuvat alati.

On mahdotonta ennustaa, pureeko kauppaan tuleva valikoima muotitietoisiin asiakkaisiin laisinkaan. Muotibusineksessä brändimaailma on laaja ja jatkuvasti syntyy uusia malleja ja merkkejä.
  • Ostaminen on tasaista vuodesta toiseen
  • Kaupan sijainnilla on suuri merkitys
  • Paikkakunta ratkaisee
  • Vaatealalle kulkeutuu yhä pienempi osa suhteessa kotitalouksien ostovoimaan, sillä hintataso pysyy edullisena


Lähetä kommentti